Keliavimą dviračiais renkasi vis daugiau gyventojų. Minint Europos judumo savaitę, primename, kaip tai daryti saugiai.

Važiuojant dviračiu svarbu paisyti nustatytų reikalavimų. Važiuojamąja dalimi leidžiama važiuoti ne jaunesniems nei 14 metų asmenims. O išklausiusiems kursą ir turintiems pažymėjimą – ne jaunesniems kaip 12 metų. Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. 

Kaip nustatyta Kelių eismo taisyklėse, važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra, – tam tinkamu kelkraščiu. Kai kelyje nėra dviračių tako, pėsčiųjų ir dviračių tako arba dešinėje kelio pusėje nėra dviračių juostos, kelkraščio, taip pat tais atvejais, kai jais važiuoti negalima, leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto.

Itin svarbu, kad dviratininkai, privažiavę perėją ar norėdami kirsti važiuojamąją dalį, nuliptų nuo dviračio ir jį per kelią persivarytų. Staiga į kelią įvažiavusio dviratininko vairuotojai gali nepastebėti, tad kyla rizika saugumui.

Kita svarbi saugumo priemonė – šalmo dėvėjimas. Juos dėvėti privalo visi dviratininkai ar keleiviai iki 18 metų, rekomenduotina tai daryti ir vyresniems.

 Kelių eismo taisyklės numato ir tai, kad dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuodamas važiuojamąja dalimi, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Pasitaiko, kad atlikdami manevrus dviratininkai pamiršta apie tai įspėti kitus eismo dalyvius. Norint pasukti į kairę, reikia ištiesti kairę ranką į šoną arba ištiesti per alkūnę sulenktą dešinę ranką dešinėn. O sukant į dešinę – ištiesti dešinę ranką arba per alkūnę sulenktą kairę.

Atidžiai stebėti dviratininkus turi ir vairuotojai. Jie turėtų nepamiršti, kad apvažiuojant arba lenkiant dviratininkus, rekomenduojama tarp transporto priemonių palikti ne mažesnį kaip 1 m šoninį atstumą, kai važiavimo greitis ne didesnis kaip 50 km/h, ir ne mažesnį kaip 1,5 m atstumą, kai greitis didesnis kaip 50 km/h.

Labai svarbu pasirūpinti, kad transporto priemonės būtų techniškai tvarkingos, visada įvertinti, ar atlikti manevrus yra saugu, nedaryti greitų ir netikėtų veiksmų, stebėti aplinką, kelio ženklus ir šviesoforų signalus bei išlikti budriems. Būtinas visų eismo dalyvių savitarpio supratimas ir saugus elgesys keliuose.