„Vaikų čiauškėjimas – tai daugiau negu žodžiai; tai ne muzikos garsai, bet vis dėlto tai giesmė; tai ne skiemenys, bet vis dėlto sudaro kalbą“, – yra sakęs V. Hugo. Ir iš tiesų, kiekvienas vaikas turi patirti bendravimo džiaugsmą. Smagu, kai mažylio kalba vystosi sklandžiai, tada vaikas jaučiasi išgirstas, suprastas ir gali patirti teigiamas emocijas bendraudamas su aplinkiniais.

Gebėjimas komunikuoti yra vienas iš svarbiausių vaiko gebėjimų, turinčių teigiamos įtakos jų socialinei, emocinei raidai ir ugdymuisi, taip pat komunikavimas ir kalba labai svarbi užmezgant ryšius su kitais, interpretuojant ir suprantant supančią aplinką.

Pastaruoju metu ypatingai daug vaikų susiduria su kalbėjimo, kalbos sunkumais. To priežastys gali būti labai įvairios. Pastebėjus sunkumų, svarbu nelaukti ir kreiptis pagalbos į specialistą – logopedą. Visose Klaipėdos rajono ugdymo įstaigose dirba logopedai, kurie gali pakonsultuoti, atsakyti į kylančius klausimus bei suteikti reikalingą pagalbą vaikui, šeimai, mokytojams. Į logopedą dažniau kreipiasi tėvai, auginantys ikimokyklinio amžiaus vaikus, kurie vėliau pradeda kalbėti ar kurių kalba nėra taisyklinga, tačiau turime nepamiršti, jog ir mokyklose labai svarbi logopedų pagalba mokiniams įveikiant kalbėjimo ar kalbos sutrikimus, kurie trukdo sėkmingai mokytis.

Kovo 6 dieną minima Europos logopedų diena. Norėdamos paminėti šią dieną ir atkreipti dėmesį į logopedo profesijos svarbą šių dienų kontekste, kai visos ugdymo įstaigos ruošiasi įtraukiajam ugdymui, Klaipėdos r. pedagoginės psichologinės tarnybos logopedės vasario–kovo mėnesiais pakvietė ugdymo įstaigas dalyvauti projekte. Jo metu mokiniai kūrė savo logopedės portretą, dalijosi mintimis apie tai, kas yra logopedas, ką jis veikia bei kur jį būtų galima sutikti. Logopedo specialybė šiandien yra itin reikalinga, perspektyvi ir prasminga. Klaipėdos r. pedagoginės psichologinės tarnybos ir gimnazijų specialistai susitiko su 9–12 klasių mokiniais ir supažindino juos su šia profesija bei studijų galimybėmis. Džiugu, kad 4 abiturientės susidomėjo šia studijų kryptimi. Projektą vainikavo baigiamasis kartu su specialistų metodiniu būreliu ir Švietimo centru organizuotas renginys „Logopedo pagalbos reikšmė įvairaus amžiaus mokinių socialiniam gyvenimui“ bei susitikimas su logopede eksperte Stase Vilkiene.

Kviečiame apsilankyti Klaipėdos r. pedagoginės psichologinės tarnybos svetainėje www.klrppt.lt eksponuojamoje virtualioje parodoje ,,Mano logopedė“ ir pasidžiaugti mokinių kurtais darbais.

Informaciją parengė Klaipėdos r. pedagoginės psichologinės tarnybos logopedės metodininkės Ingrida Tammi–Leistrumienė ir Ingrida Krikščiūnienė.